VELG SENTER: Hamar Gjøvik
Velg hvilket senter du ønsker
å besøke for å gå videre

Tren hele kroppen på 10 minutter

Med gode måltider og hyggelig selskap fører det som oftes med seg mye sitting og inaktivitet. Her får du fem enkle øvelser som trener hele kroppen mellom all julehygge.

God og effektfull trening trenger ikke ta lang tid. Hva med å trene hele kroppen på 10 minutter?

 

Det kjennes på kroppen på nyåret om du går i inaktivt dvale gjennom jula. Kanskje har du masse planer og en tanke om at du ikke har tid til å trene mellom familieselskaper og andre aktiviteter? 

 

Ernæringsfysiolog og personlig trener på Fønix CC Stadion, Tina Danielsen forteller man fint kan trene hele kroppen på få minutter mellom alle planer. 

 

Under viser Tina fire geniale og superenkle styrkeøvelser som trener hele kroppen på under et kvarter. 

 

Hver øvelse gjennomføres ved 3x12 repitisjoner. 

 

Ps. Meld deg inn hos Fønix nå og tren GRATIS ut året. Fra 01.01.19 er det 12 måneder binding.

KNEBØY korrekt utført utvikler styrke og bygger muskelmasse i hele kroppen. Når du utfører knebøy er det viktig at du har vekta på helene og presser knærne utover. Sørg for å ha god holdning i kroppen og press brystet fram. 

UTFALL er en super øvelse for baksiden av lårene og rumpa. Vær rett i ryggen og ha skuldrene trukket ned og tilbake. Press fra helen og pass på at kneet ikke kommer foran tærne på det fremste beinet. Hoftene skal peke rett fram.

PUSH UPS bygger styrke i hele overkroppen, både skulder og bakside overarm, men aller mest i brystmusklene. Her har Tina tatt øvelsen fra kneposisjon, noe som kan gjøre øvelsen enklere å utføre i begynnelsen. Ha armene litt utenfor skulderbladene og stram megen under øvelsen.

RYGGHEV er en viktig styrketreningsøvelse, fordi den styrker ryggen og gir deg flott kroppsholdning. Ligg på magen med nesa i gulvet og med hendene under panna, slik at albuene peker ut til hver side. Hold føttene i gulvet, og stram magen og baken. Løft sakte overkroppen fri fra underlaget uten å løfte føttene. Hold stillingen et øyeblikk, og senk rolig overkroppen ned mot underlaget igjen. 

Åpningstider hos Fønix CC Stadion i jula.