SENTER: HamarGJØVIK

Ønsker du å komme i gang med trening?

Julen er over, og for mange er et nyttårsforsett å komme i gang med trening. Men hvordan komme i gang? Daglig leder på Fønix CC Stadion, Stijn Dubbelman har noen tips.

Det viktigste er å bestemme seg, og å tenke over hva er målet med treningen min? Er målet å gå ned i vekt, bli sterkere, eller rett og slett bli litt mer aktiv? Vi pleier å spørre hvor mange uker i året trener du? Fremfor hvor mange dager i uken. For det er den jevne treningen over tid som gir best, og langvarige resultater.

 

Når?

Sett deg ned, sett av tid og bestem deg på forhånd hvilke(n) dag(er) og hvilket tidspunkt du skal trene, og vær tro mot det. Gjør gjerne avtale sammen med en venn, da blir det mer forpliktende og lettere å gjennomføre. I tillegg er det jo veldig hyggelig å trene sammen!

 

Hva?

Finn en aktivitet du liker, enten gruppetime eller egen trening. Trening skal være lystbetont. Er du litt usikker på hvordan du skal gå i gang, eller hvordan du skal begynne selve treningen er et godt tips å benytte seg av gruppetimer eller PT. På gruppetimene møter du opp til ferdig skreddersydde timer innenfor mange ulike treningsfelt, og får god hjelp og instruksjon i øvelsene. I tillegg er det sosialt med at man trener sammen med andre. PT er også et godt alternativ for å få litt ekstra motivasjon og få kontinuerlig oppfølging til treningen.

 

Motivasjon og forventning

Et siste tips, er å være realistisk i forhold til egne forventninger. Endring kommer over tid. Det er fort gjort å bli utålmodig når man er godt i gang, men resultatene kommer! Og føler du at resultatene uteblir, kan du ta kontakt med en PT som kan hjelpe til å justere treningsprogrammet ditt. Kanskje det bare var en liten justering som skulle til!

 

Ønsker du å komme i gang med trening? Nå har Fønix «Åpent hus» hvor du kan trene gratis frem til 19.01.20. Prøv gruppetimer, treningsstudio og alle fasiliteter – velkommen!

 

Mer informasjon om Fønix og alle treningstilbud - se her.