Junkyard, Nordens største online aktør innen streetwear, slås sammen med Varners Urban og lanseres som butikkonsept i hele Norge. Som et resultat blir kundeopplevelsen sømløs mellom fysisk butikk og e-handel.
Junkyard startet i 2002 som en liten skatebutikk i Trollhättan i Sverige, og har gjennom årene vokst til Nordens største aktør innen streetwear. I Norge har Junkyard vært en nettbutikk siden 2009, og nå lanseres butikker over hele landet i forbindelse med fusjonen med Urban.
Det er 26 Urban-butikker som blir Junkyard-butikker med fokus på omni og digitale skjermer med innhold og inntrykk fra nettbutikken.
Urbans butikker er godt etablerte med engasjert og kunnskapsrikt personale, og når Junkyard nå bidrar med sitt store utvalg og lange erfaring med e-handel, er målsetningen å utvikle og styrke forholdet til kundene. Med kunden i fokus er hensikten å både inspirere og bli inspirert, og fortsette å utvikle shopping-opplevelsen basert på kundenes behov og ønsker med de mulighetene full omni-kanal gir.
Skate og snow ligger nære hjertet til Junkyard, og vil være en viktig del av konseptet. Gjennom å være representert i de aktive miljøene skal Junkyard fortsette å skape langsiktige relasjoner med utøvere, artister og profiler innen skate og snow også i fremtiden.
Junkyard har et bredt sortiment som inkluderer hundrevis av kjente merkevarer. Utvalget i butikk vil speile det beste av det som finns i nettbutikken med merker som Nike, Adidas, Vans, The North Face og Butter Goods.
Hos Junkyard finnes også egne brands som i de senere år har hatt stor suksess på det europeiske markedet, og som i kombinasjon med de eksterne varemerkene vil gi butikk-kundene et unikt sortiment å velge i.